top of page

דרכו המיוחדת של בעל הסולם

עודכן: 19 בספט׳ 2023

ידוע שלבעל הסולם היה דרך מיוחדת בעבודת ה', האם אפשר להרחיב על כך? אכן, בעל הסולם אמר: "העולם סבור כי חידושי הוא בחכמת הקבלה, אולם עיקר החידוש שלי הוא עבודת ה'". בעל הסולם הניח יסודות השקפה מופלאים בדרכי העבודה, בחובת האדם בעולמו, בסיבת הבריאה ומטרתה. דברים נפלאים ובהירים שאין עוד כדוגמתם לאורם של האר"י הקדוש והבעל שם טוב.


כל מי שמתוודע להם אפילו במקצת יוצא מכליו בהתפעלות, ושמענו על כך עשרות ואולי מאות עדויות בגוף ראשון... למשל, רב מפורסם שעוסק בקירוב נוער נושר המלא בשאלות כפירה, מקפיד ללמוד עם תלמידיו את הקדמת בעל הסולם לספר הזוהר ומספר לנו על המהפך שזה מחולל בתלמידיו, כשהשאלה חוזרת על עצמה בפי כולם: "למה עד היום לא אמרו לנו מזה". תלמיד חכם מופלג אחר שבמשך שנות חיפוש רבות תהה על קנקנם של שיטות רבות ועוד לא בא על סיפוקו, אמר לפני כותב השורות: "שתי ימי-הולדת יש לי, היום בו נולדתי להוריי, והיום בו נתוודעתי לספרי בעל הסולם, נולדתי מאז מחדש".


אולם כמובן לא ניתן במקום זה להרחיב בביאור השיטה. דרכו של רבינו מובאת בבהירות בספרי ההקדמות, במאמרים שקובצו בספרים "מתן תורה" ו"מאמרי הסולם". כמו כן קובצו אגרות עבודת ה' ממנו בספר מיוחד.

בנו בעל "ברכת שלום" בספריו ומאמריו התווה דרך ליישום השיטה בחיי היום-יום, וכן הוסיף להרחיב ולבאר את שיטתו המיוחדת של בעל הסולם, גם בהסברת מאמרי חז"ל רבים.


29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page